Cenne informacje:
Co zabrać: Paszport (ważny co najmniej do końca stycznia 2011) oraz ksero strony ze zdjęciem z paszportu ; EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego) odsyłamy do właściwego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia NFZ www.nfz.gov.pl/ekuz , lekarstwa osobiste oraz plastry, maści itp. ,mapy drogowo – turystyczne adekwatne do naszej podróży; przewodniki turystyczne, zeszyty i artykuły piśmiennicze , strój kąpielowy, klapki pod prysznic, kurtkę przeciwdeszczową, ciepłą odzież, kieszonkowe plus fundusz awaryjny (ok. 70 EURO),
Założenia dydaktyczne obozu naukowego do Grecji:
Prelekcje tematyczne w plenerze ( według wcześniej wskazanych założeń uczniowie będą mieli za zadanie przygotowanie 15 minutowej prelekcji związanej z kulturą, geografią czy też historią danego miejsca lub regionu; zadaniem słuchających będzie notowanie i przyswajanie wiadomości w kierunku pozytywnego zaliczenia egzaminu końcowego)
Wystąpienia w autokarze na miejscu pilockim – każdy z uczniów dostatecznie wcześnie otrzyma informację jaki teren naszej trasy jest mu przydzielony; przez okres kilku minut zadaniem ucznia będzie udzielenie stosownej informacji krajoznawczej adekwatnej do mijanej rzeczywistości.
Aranżacja scen rodzajowych: Odegranie fragmentu Króla Edypa Sofoklesa w teatrze greckim, na wzgórzu świątynnym w Delfach Uczniowie, odpowiednio wcześniej, przygotują się do odegrania jednej ze scen z Króla Edypa Sofoklesa i w tym szczególnym miejscu zaprezentują nam efekt swojej pracy. Przedstawienie może być poprzedzone krótką pogadanką na temat losów Edypa i mitu o rodzie Labdakidów (wybrany uczeń może przygotować krótkie streszczenie historii), a także związku ich losów z Delfami. Przewodnik wyjaśni, dlaczego Grecy przywiązywali tak duże znaczenie do przepowiedni Pytii, opowie także, na czym polegał cały, złożony obrzęd przepowiadania przybyłym do Delf gościom. Ze wzgórza świątynnego uczniowie będą mogli obejrzeć okolice Delf i port Pireus w oddali, do którego przybywały statki z greckimi pielgrzymami. Na jednej z dróg łączących te dwa punkty, mitologiczny Edyp mógł spotkać swojego ojca i dokonać owego fatalnego zabójstwa.
Aranżacja scen rodzajowych: Grecki bóg na każdy dzień
Każdy dzień wycieczki może być poświęcony innemu bogu greckiemu. Na początku każdego dnia jeden z uczniów przybliży sylwetkę danego boga, opowie o jego wyglądzie, atrybutach i domenie. W ciągu całego dnia uczniowie będą musieli znaleźć jak najwięcej dowodów potwierdzających kult opisywanego boga (miejsce, świątynie, figurkę, rzeźbę muzealną, symbol, znak, atrybut, mit związany z danym miejscem, w którym występuje określony bóg - pomysłowość, oryginalność i kojarzenie, również będą uznawane), będą musieli robić zdjęcia, zbierać foldery, robić rysunki itd. Pod koniec dnia, opiekunowie grupy zbiorą od uczniów listę dowodów. Zwycięzca, osoba, która zbierze ich najwięcej, będzie musiał je potwierdzić i zaprezentować całej grupie. Pod koniec wycieczki zwycięzcy z poszczególnych dni zostaną nagrodzeni. Wybór konkretnych bogów jest uzależniony od dnia wycieczki i miejsc, które w danym dniu będą zwiedzać uczniowie, np.: Ateny – dzień Ateny, Delfy – dzień Apolla itp.
ŚWIADCZENIA:
- Transport autokarowy
- Opieka Pilota Wycieczki
- Opieka nauczycieli
- Zakwaterowanie (7 noclegów)
- Wyżywienie (7 śniadań, obiadów i kolacji)
- Ubezpieczenie – KL (koszty leczenia) i NNW (następstwa nieszczęśliwych wypadków) „AXA” (suma gwarancyjna 10 tys. EURO)
- Organizacja wycieczek do Aten, Meteorów i Delf - wskazanych w programie.
- Sprzęt audio - video