WYCIECZKA ŚLADAMI JANA MATEJKI

Data publikacji: Poniedziałek, 6 luty 2012

Zwiedzanie rozpoczęliśmy na Rynku Głównymw Krakowie gdzie w towarzystwie Pani Agnieszki Podymy, przewodnika miejskiego po Krakowie odwiedziliśmy Galerię Malarstwa w Sukiennicach, naszą uwagę skupiły przede wszystkim dwa monumentalne dzieła malarza Hołd Pruski oraz Kościuszko pod Racławicami. Następnie udaliśmy się ulicą Floriańską, przy której wznosi się Dom Jana Matejki na Plac Matejki, gdzie spod Pomnika Grunwaldzkiego i Akademii Sztuk Pięknych wyruszyliśmy w dalszą część podróży autokarem. Po drodze minęliśmy Nową Hutę w której znajduję się Dworek Jana Matejki oraz legendarny Kopiec Wandy, na szczycie którego stoi postument z orłem zaprojektowany przez J. Matejkę, następnie odwiedziliśmy Nowy Wiśnicz, malownicze miasteczko na Pogórzu Wiśnickim, w którym oprócz ciekawej zabudowy, renesansowego zamku naszą uwagę skupił przed wszystkim dworek Koryznówka, w którym mieści się Muzeum Pamiątek po malarzu, który tam właśnie często przebywał. Mimo mrozu humory dopisywały. Dalsza część trasy zawiodła nas do Lipnicy Murowanej słynnej z 3 postaci świętych stamtąd się wywodzących, gdzie każdego roku w niedzielę palmową na Rynku pod figurą Św. Szymona z Lipnicy odbywa się osławiony Konkurs Palm Wielkanocnych. Zwiedziliśmy drewniany kościółek Św. Leonarda wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Ukoronowaniem imprezy była wizyta w Karczmie pod Kamieniem Brodzińskiego, w której po trudach dnia mogliśmy się posilić i rozgrzać.

Mówią o nas

• Kurs był bardzo ciekawy, dowiedziałam się bardzo różnych i potrzebnych informacji, które przydadzą mi się w roli opiekuna. Jestem zadowolona, że mogłam w nim uczestniczyć. Osoby prowadzące były bardzo miłe i ciekawie wykładały.Anna Stec
  • Raz jeszcze dziekuję za mile spędzony czas. Kurs bardzo mi się podobał. Najcenniejsze dla mnie były uwagi praktyczne oparte na doświadczeniu prowadzącego. Dziękuję za nie oraz za wiedzę teoretyczną, którą mogłam dzięki niemu...M. Atlińska

Nasze atuty

• Ponad600

Zorganizowanych wyjazdów i 6 000 szkoleń

• 20 latna rynku

Podróżujemy z Wami nieprzerwanie od 2003 roku

• Gwarancja jakości

Podróżujesz z pasją już od pierwszego dnia